Upprop HT24 – Information

Hej!

Vi vill välkomna dig till Södertörns Gymnasium!

Den 19 augusti klockan 09.30 kommer vi att ha upprop. Följande salar gäller.

• Ekonomiprogrammet, EK24 | Sal: Franklin
  • Samhällsvetenskapsprogrammet, SA24 | Sal: Curie
  • Naturvetenskapsprogrammet, NA24 | Sal: Jobs

Det är då dina gymnasiestudier officiellt startar hos oss. Under den första dagen kommer bara de nya eleverna i årskurs 1 att vara på skolan. Vi kommer att introducera er till det nya gymnasielivet på olika sätt, inklusive information om SL-kort, schema, målsättning och digitala verktyg. Det kommer även att serveras lunch under dagen.

På Södertörns Gymnasium kommer ni att mötas av en dedikerad personal som brinner för er framgång och välmående. Våra lärare är välutbildade och passionerade inom sina ämnesområden och strävar efter att göra varje lektion intressant och meningsfull. Vi kommer att stötta er i era akademiska mål och samtidigt uppmuntra er att utforska era intressen och passioner utanför klassrummet.

Du kan ta dig till Södertörns Gymnasium med pendeltågslinje 40 eller 41, station: Tullinge.

Om du inte kan delta

Om Du av någon anledning inte har möjlighet att närvara vid uppropet ber vi dig att snarast meddela oss detta via e-post, med dina kontaktuppgifter, så att vi vet att Du avser ta din plats i anspråk och att mentor kan nå dig för information. Du är berättigad till fritt SL-kort som delas ut på uppropsdagen.

PS. Om du mot förmodan vill avstå din plats är vi tacksamma om du snarast meddelar detta via beskedet från Gymnasieantagningen.

Varmt välkommen till Södertörns Gymnasium!